چگونه یک فلزیاب خوب را پیدا کنیم؟

امروزه با توجه به این موضوع که امر  کاوش بسیار فراگیر شده است و بسیاری از افراد می خواهند به دنبال گنجینه ها بگردند، نکات فراوانی را باید راعایت کرد. در رابطه با روش های کارکردن با فلزیاب ها یا طلایاب های مختلف نیز، افراد باید دارای اطلاعاتی باشند. در متن زیر می خواهیم به چند روش برای جستجوی بهتر بپردازیم.

فلزیاب ها و چند نکته برای جستجوی بهتر

1-یکی از روش هایی که باید در امر کاوش به آن توجه بسیار داشت، روش درست در دست گرفتن کویل است که می تواند تاثیر فراوانی بر کاوش های مختلف بگذارد.

توضیحات: در ابتدا نیاز به تنظیم لوله یا میله کویل با طول قد اپراتور است، روش صحیح گرفتن کویل به این ترتیب است که معمولا باید 2 الی 3 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد و تنظیم ارتفاع میله تلسکوپی باید به گونه ای باشد که دست اپراتور پس از زمان کوتاهی خسته نشود و اپراتور احساس خستگی نکند.

2-از نکاتی باید در کاوش ها دقت فراوانی به آن داشت روش درسته جستوجو با کویل فلزیاب بر روی زمین است، باید با افراد با مطالعه کامل و آشنایی با جزئیات فلزیاب ها بتوانند با نحوه صحیح گرفتن کویل فلزیاب بر روی زمین آشنایی کاملی پیدا کنند.

توضیحات: در ابتدا ارتفاع کویل را با سطح زمین تنظیم می کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که راعایت فاصله کویل با زمین بسیار مهم است. سپس با رعایت این فاصله نوبت به حرکت کویل فلزیاب می رسد. لازم به ذکر است که اپراتورها باید به صورت ضربدری حرکت کنند و باید بدانند که نباید به کویل فلزیاب زاویه بدهند.

3-باید دقت داشته باشید که در هنگام جستوجو از چه سرعتی استفاده می کنید. زیرا یک کاوش دقیق با میزان سرعت حرکت کویل فلزیاب در ثانیه ارتباط مستقیم دارد.

توضیحات: از نکاتی که باید در جستجوها آن را رعایت کرد این است که باید با سرعت کم و با جستجودر یک خط مستقیم به کاوش بپردازیم سرعتی که باید به آن توجه کنید در هر متر 1 ثانیه است. در جابجایی ها، کویل را به اندازه نصف عرض کویل جستجوگر خود به جلو هدایت کنید. باید توجه داشته باشید که شنیدن کمترین صدا می تواند به این معنا باشد که فلزات با ارزشی در عمق بالایی از زمین وجود دارد که این امر می توان گزینه مناسبی برای حفاری باشد.

4-از دیگر مسائلی که در امر کاوش بسیار مهم به شمار می آید بالانس فلزیاب با خاک است که می تواند تاثیر به سزایی را در کاوش ها داشته باشد.

توضیحات: برای جلوگیری از خطای دستگاه  فلزیاب، پس از بالانس دستگاه با خاک در هر فاصله ای، باید بالنسی را که انتخاب کرده اید رعایت کنید تا بتوانید یک کاوش مناسب داشته باشید. به عنوان مثال اگر فاصله بالانس با خاک 5 سانتی متر باشد باید تا پایان کاوش همین فاصله را رعایت کنید.

5-همچنین باید با روش کار کردن با فلزیاب در چاله ها و گوال ها آشنا بود. زیرا کاوش در چنین قسمت هایی قطعا با کاوش در سطح زمین متفاوت  است.

توضیحات:یکی از اتفاقاتی که در کاوش ها ممکن است با آن بر خورد داشته باشید، جستجو در گودال ها است. اگر می خواهید کف چاله را با دستگاه فلزیاب شناسایی کنید نیاز است که چاله کنده شده، دو برابر ابعاد کویل شما باشد. به عنوان مثال اگر قطر کویل 40 سانتی متر باشد باید حداقل قطر چاله 80 سانتی متر باشد تا بتوان از دستگاه در آن نقطه استفاده کرد. زیرا دستگاه های فلزیاب برای امر جستجو نیاز به فضایی برای بالانس کردن دارند. همچنین در این گودال ها باید دیواره ها نیز با دقت شناسایی شوند. برای این امر نیاز است شما به داخل گودال بروید و دستگاه را همانگونه که با سطح زمین بالانس می کنید با دیوار گودال نیز بالانس کرده و به جستجو بپردازید.

باید در نظر داشته باشید که رعایت نکاتی که ذکر شد می تواند به افراد در کاوش ها کمک شایانی کند. لازم به ذکر است که یک کاوش نیاز به افراد حرفه ای و ابزار کار مناسب دارد و تنها یک فلزیاب خوب نمی تواند در امر کاوش به ما کمک کند زیرا هر دستگاهی نیاز به اپراتور حرفه ای دارد. این افراد باید آشنایی لازم را با دستگاه داشته باشند و روش استفاده از آن را به خوبی بدانند.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154