چرا کاتالوگ های دستگاه ها با عمکرد های آنها فرق دارد؟

امروزه در بسیاری از کالا ها دیده می شود که عملکردشان با کاتالوگ های ویژه خود متفاوت این این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در متن زیر می خواهیم به عوامل ایجاد چنین مشکلاتی بپردازیم.

فلزیاب ها و متفاوت بودن عملکردهایشان با کاتالوگ مربوطه

تفاوت عملکرد دستگاه ها با کاتالوگ های خود به دو عامل بسیار قابل اهمیت مربوط است. یکی از این عوامل عمق زنی شرکت ها با دستگاه های تولید خود است. همان طور که می دانید تست دستگاه ها در محیط کارخانه در خلاء صورت گرفته است و سیستم آزمایشگاهی کارخانه در چنین فضایی عمق زنی کرده است و عمق هایی که در آن شرایط زده شده را در کاتالوگ های خود ذکر کرده اند. خب بسیار روشن است که فضایی همچون آزمایشگاه ها تفاوت بسیار زیادی با کاوش های اصلی دارد. در کاوش های اصلی به طور طبیعی از دستگاه های فلزیاب در خاک هایی که دارای فلزها و مواد معدنی بسیار ریز بوده استفاده شده است. در ایران به دلیل شرایط ویژه خاک این کشور برای کاوش نیاز به دستگاه هایی است که دارای عمق زنی بالایی هستند، کاوش در این مناطق هرگز قابل مقایسه با فضای خارخانه نبوده. در نتیجه مشخص می شود که دلیل متفاوت بودن عمق زنی دستگاه ها در کاوش های اصلی و کاتالوگ ها چه بوده است.

دستگاه هایی نظیر جی پی و لورنز علارقم تبلیغات فراوانی که شرکت هایشان برای به فروش رسیدن آن ها می کنند، کارایی چندانی در ایران نداشته و افرادی که قصد کاوش دارند نمی توانند با استفاده از چنین دستگاه هایی به اهداف خود برسند. از این دستگاه ها میتوان تنها برای کاوش قبر استفاده کرد که البته با توجه به قیمت بالای آنها اصلا مقرون به صرفه نیست.

امروزه در ایران به جای استفاده از چنین دستگاه هایی بیشتر از دستگاه های پالسی منتاژ ایران استفاده می کنند. زیرا هم از نظر قیمتی مناسب تر از آنها بوده و هم عملکرد بهتری در کاوش ها برای افراد دارند. این دستگاه ها با توجه به شرایط محیطی کشور و همچنین جنس خاک آن، منتاژ شده و قطعا دارای عملکرد بهتری نسبت به دستگاه های بی نام و نشانی است که با دستکاری هایی وارد بازار شده و کارایی جندانی ندارند.

یکی دیگر از علت ها، دروغ فروشندگان است که می خواهند با ترفندهای مختلف دستگاه های خود را به فروش برسانند. این افراد با دستکاری در اعداد و نمایشگرها، عمق کاوش را بالا برده تا نشان دهند که دستگاه دارای عمق زنی بالایی است. این روش ها دیگر منسوخ شده و امروزه به راحتی می توان دست چنین افرادی را رو کرد، و فلزیاب هایی را که دستکاری شده اند را به راحتی می توان شناسایی کرد.

با وجود این شرایط باز هم افرادی هستند که بدون اطلاع به دام چنین  فروشندگان سود جو متقلبی می افتند، که تنها به فکر فروش دستگاه های بدون کاربرد خود هستند.

لازم به ذکر است که، فلزیاب های پالسی توانایی عمق زنی بیش از سه متر را نداشته و قدرت تفکیک آنها نیز حدود 1/5 متر است. اگر انتظار بیشتری از دستگاه دارید، فلزیاب های پالسی نیز کاربدی برا شما نخواهد داشت.

از نکاتی که توصیه می شود که افراد در خرید دستگاه ها به آن توجه داشته باشند این است که اسم دستگاه ملاک بر کارایی بالای آن نیست. شرکت های فروش فلزیاب تنها با بازی اسم ها می خواهند دستگاه های خود را به فروش برسانند. در بعضی موارد مشاهده شده است که دستگاه های راه سازی و یا زمین شناسی را به عنوان دستگاه فلزیاب دارای برند درجه یک فروخته اند.

قابل توجه افرادی که قصد خرید فلزیاب را دارند

قبل از خرید در مورد فلزیاب ها تحقیق کرده و با کاربری های آن و همچنین مدل های آن آشنا شوید.

در هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر شما با کاربری هایی که برای شما اهمیت دارد را خریداری کنید.

در بسیاری از موارد دیده شده که افرادی پروژه های دانشجویی را به نام یک کاوشگر فلز فروخته اند و بابت آن هزینه های گزافی را دریافت کرده اند.

توصیه می شود افرادی که خواهان خرید فلزیاب هستند با مراجعه به شرکت های دولتی تلاش کنند که کالای مورد نظر خود را از آنجا تهیه کنند.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154