چرا در تعیین محل دقیق خطا وجود دارد؟

در متن زیر می خواهیم به نکاتی که باعث به وجود آمدن خطا در تعیین محل دقیق هدف بپردازیم. در بسیاری از مواقع با این مشکل مواجه شده اید که اپراتور در تشخیص محل دقیق هدف دچار مشکل می شود. و نمیتواند تصمیم بگیرد که باید کدام قسمت حفاری شود. درنتیجه افراد به توانایی خود در این زمینه شک کرده و نسبت به آن بی اعتماد می شوند. همچنین در بعضی از موارد دستگاه دچار اشتباه شده و باعث می شود که اپراتور ها به کارکرد دستگاه شک کنند. و احساس کنند که دستگاه دچار اختلال شده است. به این نکته توجه داشته باشید که چنین اتفاقاتی به سلامت دستگاه مربوط نمی شود.

دلیل به وجود آمدن خطا در تعیین محل دقیق هدف چیست؟

همانطور که در متن بالا به آن اشاره شد در برخی از کاوش ها اپراتور ممکن است در تعیین محل دقیق هدف دچار سردرگمی و مشکل شود. معمولا زمانی که یک اپراتور، محلی را برای حفاری انتخاب می کند، پس از نیم متر حفاری کردن باید دوباره به شناسایی آن نقطه توسط دستگاه بپردازد، تا مطمئن شود نقطه ای را که قبلا شناسایی شده است درست بوده و دچار اشتباه نشود. در بعضی از موارد مشاهده شده است که ابتدا اپراتور با استفاده از دستگاه فلزیاب نقطه ای را برای حفر انتخاب می کند، پس از نیم متر حفاری نقطه مورد نظر توسط دستگاه اسکن شده و متوجه این موضوع می شوند که محلی را که دستگاه شناسایی کرده اشتباه بوده و باید چند متر آن طرف تر راه حفاری می کردند. اصولا نباید در کاوش ها چنین مشکلی به وجود بی آید اما در برخی از موارد افراد در هنگام کاوش با چنین مشکلاتی مواجه شده اند .

در این متن می خواهیم به دلایل بروز این قبیل مشکلات بپردازیم. و از بروز آنها جلوگیری کنیم.

چگونگی حل مشکل خطا در تعیین دقیق محل هدف

زمانی که با چنین مشکلی ومواجه شدید نباید به کارکرد دستگاه شک کنید و از ادامه کاوش و شناسایی آن منطقه دست بکشید.

در این موارد ممکن است دستگاه شما فلزی را در اعماق زمین شناسایی کرده و به دلیل این که قدرت آن نسبت به تشخیص آن (دستگاه فلزیاب) کمتر است نمی تواند به درستی آن هدف را شناسایی کند و دستگاه دچار مشکل شده و هشدار اشتباهی به اپراتور می دهد. لازم به ذکر است که شما با تکرار اسکن و شناسایی مجدد می توانید به محل اصلی هدف برسید. برای این که بتوانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید روش های مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال می توانید محلی که دستگاه در ابتدا شناسایی کرده را 1تا 2 متر حفر کنید و سپس توسط دستگاه به شناسایی دوباره بپردازید در این صورت می توانید از محل دقیق هدف آگاه شوید و درصد اشتباه را پایین تر بیاورید.

رعایت نکات دیگر

در امر کاوش علاوه بر رعایت نکاتی که ذکر شد برای رسیدن به هدف باید از اطلاعات دقیقی برخوردار باشید. همانطور که می دانید داشتن اطلاعات از مکان مورد نظر برای کاوش و آشنایی کامل با آن منطقه می تواند به شما در تعیین دقیق محل هدف کمک کند.

لازم به ذکر است که استفاده از ابزارهای به روز و فلزیاب های دقیق با قدرت عمق زنی بالا و همچنین قدرت تفکیک مناسب، می تواند به شما در شناسایی محل دقیق هدف کمک های شایانی کند.

باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از دستگاه های فلزیاب دقیق باید اپراتورهای حرفه ای نیز حضور داشته باشند تا بتوانند از چنین دستگاه هایی بهره لازم را ببرند در صورتی که افراد بی تجربه در کاوش ها، به استفاده از چنین دستگاه هایی بپردازند قطعا جستجو و شناسایی با مشکل روبرو خواهد شد. زیرا استفاده از این نوع دستگاه ها نیاز به افراد حرفه ای و آشنا با آنها را دارد.

باید در نظر داشته باشید که روش های جستجو و شناسایی به طور کامل رعایت شود و با در نظر گرفتن اصول کاوش می توانید به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کنید.

اگر اطلاعات لازم را در زمینه کاوش و استفاده از دستگاه های فلزیاب و طلایاب را ندارید پیشهاد می شود که هرگز وارد چنین زمینه ای نشوید زیرا علاوه بر روبرو شدن شما با شکست، ممکن است آسیب های جانی و مالی به شما وارد شود.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154