تاثیر عمق در انتخاب فلزیاب

یکی از عوامل مهم در انتخاب فلزیاب ها عمق زنی است. دستگاه های مختلف عمق نفوذ متفاوتی نیز دارند. عمق نفوذ به این معنا است که دستگاه تا چند متر از زیر زمین را می تواند شناسایی کند. در متن زیر می خواهیم به عمق نفوذ دستگاه ها و عوامل مربوط به آن بپردازیم.

فلزیاب ها وسایلی برای پیدا کردن فلزات در عمق های مختلف زمین، دیوار یا صخره اند. این نوع دستگاه ها دارای یک میدان مغناطیسی در اطراف دیسک جستجوگر خود هستند. همانگونه که هر جسم فلزی دارای میدان مغناطیسی است، دستگاه فلزیاب نیز با ارسال امواج مغناطیسی به جستجوی  اجسام فلزی می پردازد. زمانی که این امواج با میدان مغناطیسی فلزات برخورد می کند هشدارهایی توسط دستگاه داده می شود که بیانگر شناسایی اجسام فلزی است. هرچقدر میزان شدت امواج تولید شده توسط فلزیاب ها بیشتر باشد دستگاه می تواند عمق بیشتری را شناسایی کند. باید این نکته را نیز دز نظر داشته باشید که عمق شناسایی فلزیاب ها با توجه به متفاوت بودن جنس فلزات تغییر می کند.

فلزیاب ها وسایل الکتریکی هستند که می توانند به تمامی فلزات زیر زمین واکنش نشان دهند. واکنش آن ها نسبت به فلزات مختلف بستگی به میزان حساسیت، نوع کاربرد و طراحی آن ها دارد. چنین دستگاه هایی این امکان را برای انسان ها فراهم کرده تا بتوانند هر فلزی را که در عمق های مختلف از سطح زمین قرار دارند شناسایی کرده و به راحتی به آن ها دست پیدا کنند. کار با دستگاه های نیمه حرفه ای تقریبا ساده است. در چنین دستگاه هایی هنگام روشن شدن باید قسمت سیم پیچ آن را روی محیطی که برای جستجو درنظر داریم قرار دهیم و به آرامی به طرف جلو و عقب حرکت کنیم. با بر خورد دستگاه به فلز دستگاه توسط یک قسمت صوتی که بر روی آن نصب است هشدار هایی به ما می دهد که ما متوجه وجود فلز در قسمت شناسایی شده توسط دستگاه می شویم. لازم به ذکر است که فلزیاب های پیشرفته زمانی که جسم فلزی را شناسایی می کند، مقدار عمق آن را نیز بر روی صفحه نمایشگر نشان می دهد.

بیشتر فلزیاب ها و گنج یاب هایی که به صورت حرفه ای و برای کاوش های بزرگ طراحی و ساخته شده اند می توانند که تا عمق 30 متری زمین را شناسایی کنند و نوع فلز مدفون شده را به ما اعلام کند. همچنین این نوع فلزیاب ها می توانند اندازه فلزهای مدفون شده در زیر خاک را به ما به صورت دقیق اعلام کند. به عنوان مثال سکه های کوچک و بزرگ را از هم تشخیص می دهند.

فلزیاب به وسیله یک سیم پیچ که در نزدیکی سطح زمین قرار می گیرد کار می کند. میدان مغناطیسی که به وسیله این سیم پیچ تولید می شود با نفوذ به درون خاک و برخورد با آهن یا فولاد یا فلزاتی دیگر یک جریان ایجاد کرده و با بازگشت و برخورد به دستگاه هشداری به اپراتور داده می شود. این هشدار معمولا به صورت خاموش و روشن شدن لامپ یا بالا رفتن عقربه و یا به شکل هشدار صوتی به وجود می آید. که نشان می دهد دستگاه یک جسم فلزی را شناسایی کرده است.

همچنین از این دستگاه ها برای شناسایی غذای فاسد شده توسط اجسام فلزی استفاده می شود. آهن، فولاد و فلزاتی از این قبیل میدان مغناطیسی را پخش می کنند و باعث ایجاد سیگنال های ضعیف الکتریکی در سیم پیچ می شوند. باید در نظر داشته باشید که این نوع سیگنال ها باید تقویت شوند تا دستگاه بتواند از طریق سیستم صوتی هشدار لازم را به اپراتور بدهد و آن را از وجود چنین فلزاتی در زیر زمین آگاه سازد.

تاثیر رطوبت در کارکرد فلزیاب ها

دستگاه هایی که با ایجاد فرکانس به شناسایی فلزات می پردازند در مواجهه با رطوبت و یا آب های زیر زمینی دچار اختلال شده و می تواند کاوش را با مشکل روبرو سازد. فلزیاب هایی که با فرکانس های پایین کار می کنند دارای دقت در عمل و عمق زنی بسیار خوبی هستند و رطوبت نمی تواند اثر زیادی بر عملکرد آن ها بگذارد.

فلزیاب های تاسیساتی

فلزیاب های تاسیساتی جهت شناسایی اهداف نقطه ای و همچنین شناسایی تاسیسات مد نظر استفاده می شود و در این زمینه کارایی های بسیار زیادی برای شرکت ها و ادارات دارند.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154