چگونه از سلامت دستگاه فلزیاب مطمئن شویم؟

در هنگام خرید دستگاه های فلزیاب باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه خریداری شده حتما سالم باشد و همچنین اصل به شمار بی آید. در متن زیر می خواهیم به روش تست دستگاه های فلزیاب یا طلایاب بپردازیم.

شرکت هایی نظیرآلفا الکلترونیک و… برای تست دستگاه های فلزیاب به چهار روش اشاره کرده اند که می توانید با استفاده از چنین روش هایی به سالم بودن دستگاه مدنظرتان مطمئن شوید. این روش ها را باید به صورت عملی اجرا کنید تا از سلامت دستگاه آگاه شوید.

1-تست دستگاه فلزیاب یا گنجیاب در خاک

اولین روش تست دستگاه های فلزیاب و گنج یاب روش تست آن ها در خاک است این نوع تست برای دستگاه هایی با خذف ذرات پایین که رنج قیمتی آن ها بین 3 تا 6 میلیون تومان بوده انجام می پذیرد. باید بدانید که شرکت تنها منطقه تست را برای شما مشخص می کند و انتخاب محل دقیق تست بر عهده افراد است همچنین اجرای روند تست نیز توسط افراد صورت می پذیرد و شرکت هیچ مسئولیتی در این زمینه بر عهده نخواهد گرفت.

2-تست دستگاه های فلزیاب یا گنج یاب در صخره یک پارچه

در این روش گنجیاب در صخره یکدست تست می شود. باید در نظر داشته باشید که تمامی دستگاه هایی که دارای رنج قیمتی 6 تا 200 میلیونی هستند در صخره ها تست می شوند و این روش تست می توان برای نشان دادن سلامت و اصل بودن آ نها استفاده کرد. در این امر نیز شرکت ها تنها منطقه ای را مشخص می کنند و افراد می توانند از بین تعداد زیادی صخره، یکی را برای تست دستگاه خود انتخاب کرده و این امر نیز توسط خود فرد صورت می پزیرد و شرکت ها هیچ دخالتی در اجرای تست انجام نمی دهند. تمامی مراحل برعهده خود فرد صورت می پذیرد.

باید بدانید که اصولا تمام دستگاه هایی که قمتشان بیش از 6 میلیون تومان است قابلیت شناسایی فلزات در درون صخره هارا دارند و می توان به راحتی از آن ها در شناسایی درون صخره ها استفاده کرد.

3-تست دستگاه های فلزیاب در سنگ ها و خاک و ذرات

یکی دیگر از روش هایی که برای تست چنین دستگاه هایی استفاده می شود تست در سنگ، خاک وذرات است. می توان گفت که تمامی دستگاه هایی که دارای قیمت 10 میلیون به بالا هستند قالبلیت شناسایی را در سنگ ها را دارند. این نوع روش تست از سخت ترین روش ها است. همانگونه که به آن اشاره شد دستگاه هایی که با این روش تست می شوند باید از تکنولوژی خاصی بهره مند باشند و دارای کاربردهای بیشتری نسبت به دستگاه های مشابه بوده و قابلیت هایی نظیر قدرت عمق زنی و قدرت تفکیک و شناسایی بالایی را دارند. این دستگاه ها به نوعی از حرفه ای ترین دستگاه های فلزیاب یا طلایاب به شمار می آید که قیمت های بالایی نیز دارند.

4-تست در 10 لایه از مواد گوناگون (مطابق با استانداردهای جهانی)

این نوه روش تست از تخت ترین روش برای امتحان کردن دستگاه های فلزیاب به شمار می آید. دستگاه های ارزان قیمت به دلیل حذف ذرات پایین تر نمی توانند با این نوع روش ها تست شده و در مواجهه با آن دچار مشکل می شوند. باید بدانید که تنها برخی از دستگاه ها که دارای قیمت بالایی هستند توانایی تست از این روش را دارند.

نکاتی که در تست دستگاه ها باید رعایت کنیم

  • در روش های تست در خاک و صخره فروشنده تنها منطقه تست را مشخص می کند و ادامه روش تست بر عهده صاحب دستگاه است.
  • در روش های تست در سنگ و لایه هایی از مواد گوناگون آماده سازی و مشخص کردن محل مورد نظر بر عهده شرکت بوده است و فروشنده حق ندارد مبلغی را برای این موضوع از خریدار دریافت کند.
  • در دستگاه های بالای 10 میلیون تنها به حرف فروشنده تکیه نکنید و دستگاه را در شرایط مختلف و در لایه های بیشتر و متفاوت تست کنید تا از سلامت دستگاه مطمئن شده و کارایی آن را به خوبی بشناسید. باید بدانید که هر دستگاه بالای 10 میلیون تومان به راحتی در صخره و خاک یکدست نفوذ می کند.
  • این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که دستگاه 3 میلیون تومانی تنها در 40 تا 50 سانتی متر از لایه های تست نفوذ می کند .

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154