انواع کاربردهای دستگاه فلزیاب و طلایاب

کاربردهای دستگاه فلزیاب
کاربردهای دستگاه فلزیاب

با شنیدن نام دستگاه فلزیاب ذهن همه ی ما ناخودآگاه به سمت گنج رفته و تصور می کنیم که این دستگاه برای پیدا کردن گنج های زیر زمینی ساخته شده است، در حالی که این تنها یکی از کاربردهای دستگاه فلزیاب بوده و این دستگاه دارای کاربرد گسترده ای در صنعت بوده و برای ایمنی مواد غذایی، امنیت مکان های مختلف به کار برده می شود.

یکی از کاربردهای مهم دستگاه فلزیاب که در ایران بسیار به کار می آید این است که برای اهداف نظامی از آن ها استفاده می کنند. بعد از پایان جنگ تحمیلی بسیاری از مناطق جنگی هنوز به طور کامل پاکسازی نشده و هنوز که هنوز است این منطق نا امن بوده و بسیاری از افراد به خاطر پاکسازی این مناطق به شهادت رسیده اند. دستگاه های فلزیاب به پاکسازی مناطق مین گذاری شده کمک زیادی می کنند، دستگاه های فلزیاب نظامی از قدرت تفکیک و تشخیص بالایی برخوردار بوده و مجهز به نقطه زن و شعاع زن نیز می باشند در نتیجه با تعیین دقیق مکان مین ها به مسئولین تفحص کمک زیادی می نمایند.

همه ی دستگاه های فلزیاب سیار نبوده و قرار نیست که کاربر با حرکت دادن این دستگاه ها هدف مورد نظر را شناسایی کند، نمونه ی رایج این دستگاه ها، فلزیاب هایی می باشد که درون درب های فرودگاه ها، زندان ها، درب های ورود و خروج فروشگاه های بزرگ، درب های راه آهن و غیره کار گذاشته شده اند و برای تشخیص سلاح های گرم و سرد به کار برده می شود.

دستگاه فلزیاب صنایع غذایی

ایمنی مواد غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد به طوری که عدم ایمنی مواد غذایی سبب شایع شدن بیماری های مختلف گوارشی، انواع سرطان ها و غیره شده و سلامت جامعه را به خطر می اندازد، از این رو نظارت و بازرسی مواد غذایی، آرایشی، دارویی و بهداشتی باید مورد توجه زیادی قرار گرفته و قبل از ورود محصول به بازار به طور دقیق محصولات نظارت و بازرسی می شوند. یکی از مراحل مهم نظارت و بازرسی مواد غذایی این است که مواد غذایی تولید شده را از نظر وجود یا عدم وجود فلزات سنگینی مانند سرب و جیوه بررسی می کنند. برای بررسی آن ها از نوعی دستگاه فلزیاب مخصوص استفاده می نمایند که این دستگاه قدرت تشخیص بسیار بالایی داشته و قادر است تمامی براده های فلزی کوچک با اندازه ی 2 دهم میلی متر را نیز تشخیص دهد.

دستگاه فلزیاب صنایع پتروشیمی

کاربرد دستگاه فلزیاب در صنایع پتروشیمی بر کسی پوشیده نیست، برای پیدا کردن خطوط انتقال نفت و گاز از این دستگاه ها استفاده می کنند. دستگاه های فلزیاب قابل استفاده در صنایع پتروشیمی علاوه بر اینکه باید قدرت تشخیص و تفکیک خوبی داشته باشند باید در تمامی شرایط جوی قابلیت کاربرد داشته باشند. از طرفی دستگاه فلزیاب صنایع پتروشیمی تنها بر روی زمین قابل استفاده نبوده و از این دستگاه ها بر روی عرشه ی کشتی و در آب نیز می توان استفاده نمود. این دستگاه ها به راحتی می توانند در زیر آب نفوذ پیدا کنند و نفوذ آن ها در زیر آب مشکلی در قدرت تشخیص آن ها ایجاد نکرده و به خوبی نیز کار می کنند.

این دستگاه ها با سیستم های مختلفی از جمله جی پی آی، جی پی اس و غیره کار می کنند.

خلاصه:

کاربرد دستگاه فلزیاب در صنایع پتروشیمی بر کسی پوشیده نیست، برای پیدا کردن خطوط انتقال نفت و گاز از این دستگاه ها استفاده می کنند. دستگاه های فلزیاب قابل استفاده در صنایع پتروشیمی علاوه بر اینکه باید قدرت تشخیص و تفکیک خوبی داشته باشند باید در تمامی شرایط جوی قابلیت کاربرد داشته باشند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شرکت ایران فلزیاب تماس حاصل فرمایید.

09124555154

09124551985

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154