بررسی دقیق و آشنایی با ویژگی های فلزیاب

دستگاه های فلزیاب

فلزیاب

امروزه دستگاه های متعددی برای فلزیابی اختراع و به بازار عرضه شده اند اما باید بدانید که این دستگاه ها چه کاربرد هایی خواهند داشت. در حالت کلی می توان گفت: این دستگاه ها که به عنوان یابندی فلز هستند این توانایی را دارند که بتوانند هرگونه شی فلزی که در شعاع مشخصی از دستگاه قرار دارد را تشخیص داده و به اطلاع شما برساند. باید بدانید که این دستگاه را می توانید در هر نوع فضایی مورد استفاده قرار دهید. برخی از مدل های پیشرفته ای که به بازار عرضه شده حتی توانایی تشخیص جنس فلز را نیز دارد که این امر سبب شده خیل عظیمی از مردم به خرید این دستگاه ها رو آورند. دقت مهمترین موردی است که در این دستگاه ها باید حتما رعایت شود. ساخت این دستگاه ها با بهترین و مرغوبترین مواد اولیه بوده و به همین دلیل دقت تمامی انواع آنها بالا بوده و می توانند حتی تا یک سانتی متری فلز را تشخیص دهند. در دوران قدیم با استفاده از میله هایی این کار انجام می شده که این میله ها قدرت تشخیص تقریبی محل فلز را داشته اند و با استفاده از آنها میزان شعاع بسیار کمتری را می توان پوشش داد اما امروزه با عرضه شدن مدل های به روز فلزیاب به بازار شاهد هستیم که بر روی مانیتور آن حتی متراژ باقی مانده تا فلز نیز نشان داده می شود.

فلزیاب پیشرفته

مزایای فلزیاب

استفاده کردن از این دستگاه مزایای بسیاری خواهد داشت که از جمله مهمترین مزیت های آن می توان به یافتن طلا و یا هرگونه شی فلزی گم شده در خانه و یا باغ اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه می توانید به راحتی محل دقیق تمامی وسایل فلزی گم شده در خانه را در کمترین زمان بیابید. اما مهمترین مزیتی که دستگاه فلزیاب دارد امکان تشخیص کوچکترین ذره فلزی است که به همین دلیل می توانید به راحتی هر شی فلزی گم شده خود را با استفاده از آن بیابید. بسیاری فلزیاب را با نام گنج یاب نیز می شناسند چرا که این دستگاه بهترین انتخاب برای گشت و گذار در مکان هایی است که امکان وجود گنج در آن وجود دارد. فلزیاب ها از طریق میدان مغناطیسی که دور صفحه آن ایجاد می شود می توانند محل فلز را تشخیص دهند چرا که در صورت وجود هرگونه شی فلزی در اطراف این صفحه، میدان مغناطیسی آن تغییر کرده و در نتیجه دلیل وجود یک شی فلزی خواهد بود. با توجه به قدرت این تغییر فرکانس و شدت آن، دستگاه های فلزیاب پیشرفته می توانند نوع فلز را مشخص نمایند. به همین دلایل معمولا از این دستگاه به عنوان دفینه یاب استفاده می شود که می تواند محل دقیق گنج و یا گنجینه را مشخص نماید. تاکنون افراد بسیاری با استفاده از این نوع دستگاه ها توانسته اند به دفینه دست یابند. توجه داشته باشید که این دستگاه ها بر حسب قدرت، شعاع و همچنین اندازه از یکدیگر تفکیک می شوند که می توانید متناسب با خواسته خود اقدام به انتخاب و خرید نمایید. اما باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها در صورتی مناسب عمل خواهند کرد که در اطراف آنها تعداد کمی شیع فلزی وجود داشته باشد چرا که در صورت وجود چندین فلز دستگاه دقت خود را از دست خواهد داد.

خلاصه:

فلزیاب را می توان یکی از بهترین دستگاه ها برای کشف محل دقیق انواع فلزات دانست که این دستگاه می تواند مزایای بسیاری مانند کشف میدان مین، اطلاع از محل دقیق فلزات و… به دنبال داشته باشد. از دستگاه فلزیاب در صنایع مختلفی استفاده می شود که امروزه بسیاری از آن برای کشف دفینه استفاده می نمایند

منابع:

https://www.minelab.com/metal-detectors

 

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شرکت ایران فلزیاب تماس حاصل فرمایید.

09124555154

09124551985

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154