تفاوت میان فلزیاب های VLF و فلزیاب های PI

تفاوت میان فلزیاب های VLF و فلزیاب های PI

فلزیاب VLF و فلزیاب PI دو نوع محبوب دستگاه های مورد استفاده در تشخیص فلزات هستند. اگر میخواهید بدانید کدامیک بهتر است ابتدا باید درباره تفاوت های این دو نوع بدانید. در این مقاله ما سعی کرده ایم یک دید کلی و مفید در مورد هر دوی  این آشکارسازها به شما ارائه کنیم.

یکی از مهمترین جنبه ها برای تشخیص فلز استفاده از یک دستگاه فلزیاب یا طلایاب یا گنج یاب خوب و قدرتمند است. بدون داشتن تجهیزات مناسب نمیتوان انتظار داشت که بتوانید یک مجموعه ی خوب از گنج یا طلای دفن شده را بیابید. بسته به نوع جستجوی شما، باید فلزیاب مناسب هدف خود را انتخاب کنید. انواع رایج این فلزیاب ها عبارتند از: فرکانس پایین یا فلزیاب VLF، القا پالسی یا فلزیاب PI. حالا سوال این است که کدام یک از این دو نوع بهتر است و کدام یک به نیاز های شما پاسخ خواهند داد. برای پیدا کردن پاسخ خودتان مستلزم این هستید که از تفاوت های آن ها و عملکرد هر کدام مطلع شوید.

حالا به برخی از تفاوت های آن ها اشاره میکنیم:

تطبیق پذیری:

فلزیاب های VLF نسبت به فلزیاب های PI بسیار محبوب تر هستند، زیرا آن ها چند منظوره بوده و موارد استفاده ی آن بیشتر است. فلزیاب های VLF میتوانند بین انواع مختلف فلز تمایز قائل شوند و همچنین میتوانند به راحتی بر روی زمین های معدنی نیز کار کنند. با استفاده از این فلزیاب ها شما میتوانید متوجه شوید چیزی که شما به دنبال هستید در داخل زمین دفن شده. حالا  شما تصمیم می گیرید که بر اساس اولویت خود آن جا را حفر کنید یا آن محل را ترک کنید. از سوی دیگر فلزیاب PI نمیتوانند به طور صحیح انواع مختلف فلز را تشخیص دهند. همچنین شما نمیتوانید هیچ سیگنالی را در زمینهای معدنی آهن دریافت کنید. فلزیاب PI مانند فلزیاب VLF چند منظوره نیستند. بای این حال اگر شما در شن و ماسه مرطوب یا نمک شروع به آشکار سازی فلز کنید، این دستگاه به شما نتیجه ی بهتری خواهد داد.

هزینه:

یک فلزیاب PI هزینه و قیمت بیشتری نسبت به یک فلزیاب VLF خواهد داشت. اگر کار فلزیابی را برای سرگرمی شروع میکنید به سراغ فلزیاب VLF بروید. یا این حال اگر شما به دنبال دستگاهی برای جستجوی تخصصی هستید بر روی فلزیاب های PI سرمایه گذاری کنید.

وزن:

اگر نمی خواهید یک وسیله ی سنگین همراه خود داشته باشید، میتوانید یک فلزیاب VLF خریداری کنید. زیرا آن ها از فلزیاب PI سبک تر هستند.

اگر هدف اصلی شما پیدا کردن گنج و طلا است، بهترین گزینه این است که از فلزیاب PI به عنوان طلایاب استفاده کنید زیرا این نوع از فلزیاب به طور خاص طراحی شده اند تا طلا را جستجو کنند. با استفاده از این دستگاه می توانید قطعات طلایی را که در عمق بیشتری دفن هستند، پیدا کنید. اما اگر بیشتر علاقه مند به جستجوی گنج و سکه و سایر آثار هستید باید دستگاه های VIF را خریداری کنید. استفاده از فلزیاب PI برای جستجوی تخصصی است و فلزیاب VIF برای جستجو در زمین های معدنی است.

شکل 1_ تفاوت میان فلزیاب های VLF و فلزیاب های PI
شکل 1_ تفاوت میان فلزیاب های VLF و فلزیاب های PI

خلاصه:

بدون داشتن تجهیزات مناسب نمیتوان انتظار داشت که بتوانید یک مجموعه ی خوب از گنج یا طلای دفن شده را بیابید. بسته به نوع جستجوی شما، باید فلزیاب مناسب هدف خود را انتخاب کنید. انواع رایج این فلزیاب ها عبارتند از: فرکانس پایین یا فلزیاب VLF، القا پالسی یا فلزیاب PI

 

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شرکت ایران فلزیاب تماس حاصل فرمایید.

09124555154

09124551985

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154