مشخصات فنی دستگاه فلزیاب هوایی

دستگاه فلزیاب هوایی
دستگاه فلزیاب هوایی

ظاهری که همه ی ما از دستگاه فلزیاب در ذهن داریم، دستگاهی می باشد که با حرکت و خزش بر روی سطح زمین از آنچه که درون زمین است به ما اطلاع می دهد. امروز می خواهیم شما را با نوع دیگری از دستگاه فلزیاب آشنا کنیم که در نوع خود منحصر به فرد بوده و بسیار کاربردی می باشد.

دستگاه فلزیاب هوایی که با نام رادار پرنده نیز نامیده می شود، یکی از انواع دستگاه های فلزیاب و طلایاب می باشد که به صورت هوایی اسکن انجام داده و آنچه را که درون زمین وجود دارد را نمایان می کند. با استفاده از این دستگاه می توان دفینه ها را ردیابی کرد و معادن کشف نشده را نیز کشف کرد.

این دستگاه در مدل های مختلفی وجود دارد که برخی از مدل های محدود در ایران وارد شده است. با توجه به برند و مدل عمق نفوذ دستگاه فلزیاب هوایی یا رادار پرنده می تواند متفاوت باشد، اما اصولا عمق نفوذ آن ها 45 متر می باشد. لازم به ذکر است که برخی از پارامترها چون نوع خاک، منطقه ی مورد اسکن، فاصله ی رادار پرنده از سطح زمین، اندازه دفینه های موجود در خاک بر عمق نفوذ می تواند تاثیر بگذارد.

مزیت های دستگاه فلزیاب هوایی نسبت به زمینی

دستگاه فلزیاب هوایی توانایی اسکن سطوح بزرگ تری را نسبت به دستگاه فلزیاب زمینی دارد. دستگاه فلز یاب هوایی به سبب اینکه در ارتفاع قرار دارد می تواند در یک آن، یک سطح 500 متری را اسکن کرده و اطلاعات آن را در اختیار کاربر قرار دهد، از همین رو رادار پرنده سرعت عمل بیشتری خواهد داشت.

علاوه بر سرعت عمل بالا، دستگاه فلز یاب هوایی عمل اسکن را با دقت بیشتری انجام می دهد. علت این امر آن است که رادار پرنده فقط به یک تکنولوژی لوکیشن یاب مانند جی پی آر یا جی پی اس متصل نبوده و در کنار این فناوری ها مجهز به سنسور مادون قرمز می باشد.

دوربین به کار رفته در رادارهای پرنده بسیار دقیق می باشد و کیفیت اسکن آن ها چندین برابر دستگاه های فلزیاب دیگر است. علت کیفیت بالای دوربین این دستگاه ها، تعداد بالای عناصر نمایشی دوربین می باشد که با کیفیت یک میلیون پیکسل اسکن انجام می دهد.

دستگاه فلزیاب هوایی اطلاعات حاصل از عمل اسکن برداری را به گیرنده ی متصل به خود ارسال می کند. در هنگامی که می خواهید دستگاه فلزیاب هوایی را فعال نمایید، باید آن را به یک گیرنده متصل نمایید، گیرنده ی متصل به دستگاه دو کار اصلی را انجام می دهد، کنترل دستگاه و دریافت اطلاعات جمع آوری شده توسط رادار.

دستگاه فلزیاب هوایی باطری خور بوده و باطری آن قابل شارژ می باشد، احتمال اینکه شارژ باطری در حین پرواز تمام شود بالا می باشد، از طرفی بر اثر عوامل متعدد مانند آنتن دهی ضعیف در منطقه ممکن است که ارتباط دستگاه با گیرنده دچار اختلال شود، در اینگونه مواقع دستگاه فلز یاب هوایی مجهز به سیستم فرود اضطراری می باشد که بدون دخالت گیرنده و به صورت خودکار فرود می آید. به سبب سنسورهای نصب شده بر روی آن مانند سنسور ارتفاع سنج، در هنگام فرود اضطراری هیچ ضربه ای به دستگاه وارد نمی شود.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شرکت ایران فلزیاب تماس حاصل فرمایید.

09124555154

09124551985

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154