ویژگی یک طلایاب خوب چیست؟

طلایاب نیز مثل سایر کالاهای دیگر می تواند دارای مدل ها و کیفیت های متفاوتی باشد که باید در هنگام انتخاب در خرید به نکاتی توجه داشت. در متن زیر می خواهیم به چند نکته قابل توجه که در طلایاب اهمیت دارد بپردازم.

امروزه برای پیدا کردن طلا و دیگر فلزات روش های مختلفی وجود دارد. تکنولوژی های مختلف طلایابی در سیستم های جدید و به روز عبارت اند از:1. روش های رادیویی که با استفاده از فرکانس های رادیویی می تواند شئ های فلزی مختلفی را در عمق های مختلف پیدا کند.2. روش های حرارتی که با انتقال حرارت انجام می شود.3. روش های آنتنی یا الکترواستاتیکی که بیشتر در فضاهای باز مثل دشت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های یک طلایاب خوب

یک طلایاب خوب می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد اما در انتخواب طلایاب ها مدل دستگاه، کارآیی دستگاه، و نوع آنها از نکاتی است که یاید به آنه توجه ویژه شود.

  • یکی از ویژگی های طلایاب خوب عمق نفوذ آن است. هرچه طلایاب عمق بیشتری را شناسایی کند طلایاب بهتری محسوب می شود. حداقل عمق نفوذ یک طلا یاب 3 الی 4 متر است.
  • تفکیک 50 درصدی دستگاه ها یکی از نکات قابل توجه در انتخاب طلایاب ها به شمار می آید.
  • یک طلایاب خوب باید نشانگر متراژ داشته باشد، که بر روی آن مقدار پیشروی را بر حسب متر نشان دهد، و در صورت یافتن شئ فلزی به ما بگوید که آن شئ در عمق چند متری وجود دارد.
  • از ویژگی های یک طلایاب خوب می توان به سبکی و کم حجم بودن آن اشاره کرد. طلایاب های قدیمی دارای وزن زیادی بودند که باعث می شد استفاده از آنها توسط افراد سخت باشد اما طلایاب های امروزی سبک تر و کم حجم تر از طلایاب های قدیمی هستند.
  • یک فلزیاب خوب باید از فرکانس بالا بهره ببرد. در عمق زنی ها در جاهایی که خاک نرم باشد نیاز به فرکانس بالا است. اما در جاهایی مثل سخره، ساروج و… باید فرکانس دستگاه کم باشد تا امواج بتوانند به راحتی از آنها عبور کنند.
  • در هنگام خرید طلایاب دستگاهی را انتخاب کنید که مورد تایید متخصصان باشد و قبلا توسط افراد دیگر مورد امتحان و استفاده واقع شده باشد. دستگاه هایی نظیر PI-VLF و… فلزیاب هایی هستند که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و از دستگاه های مورد تایید محسوب می شوند. یکی از بهترین تکنولوژی ها در دستگاه های طلایاب تکنولوژی PI به شمار می آید. این نوع تکنولوژی به دلیل تفکیک فلزات از هم، یکی از پر قدرت ترین و دقیق ترین روش های ساخت طلایاب به شمار می آید، که دارای محبوبیت خاصی در بین نمونه های مشابه خود نیز است. از نکات قابل توجه در مورد این تکنولوژی به قیمت مناسب آن می توان اشاره کرد.
  • یک طلایاب خوب باید از قدرت حذف ذرات بهره ببرد، تا بتواند نیازهای شمارا به خوبی برآورده سازد.
  • عده ای بر این باورند که دستگاه های فلزیاب دارای نمایشگر، دستگاه های خوبی به هستند و ملاک انتخاب را صفحه نمایشگر قرار می دهند. اما این تفکر غلطی است . نمایشگر دستگاه دلیل بر خوب یا بد بودن طلایاب نیست. ولی وجود آن می تواند به کیفیت طلایاب بی افزاید.
  • این که دستگاه هایی هستند که قدرت عمق زنی بالای 10 متر را برای جنس تازه مدفون شده را دارند باوری غلط است.
  1. بعضی از شرکت های فروشنده طلایاب برای به دست آوردن سود بیشتر از حقه هایی استفاده می کنند. یکی از این حقه ها سوء استفاده از گاز طلا بوده که می گویند این گاز باعث عمق زنی 5 برابر دستگاه در برابر شئ های کهنه می شود.این فقط یک حقه برای به دست آوردن سود بیشتر محسوب می شود.

از نکات مهم در کارکرد طلایاب

اینجا یک سوال مطرح می شود. که آیا آب های زیر زمینی، رطوبت و مواد معدنی، میتواند بر کارکرد طلایاب های امروزی اثر بگذارد؟

جواب این است که دستگاه هایی که دارای فرکانس کارکرد بالا هستند در مواجهه با رطوبت و یا آب های زیر زمینی و مواد معدنی با مشکل روبرو می شوند. این امر باعث اختلال در عملگرد سیستم طلایاب ها می شود. در فرکانس های بالا حساسیت به رطوبت و مواد معدنی باعث ایجاد این اختلال در طلایاب ها شده و ممکن است عملکرد آنها را مختل کند.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154