استفاده جیوه در فلزیاب

با توجه به اینکه استفاده از فلزیاب و طلایاب برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شایعات مختلفی پیرامون آن شکل می گیرد، بهتر است با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید. به ویژه شرکت هایی که به ارائه دستگاههای بی‌کیفیت به منظور طلایابی و فلزیابی می‌پردازند، بهاین شایعات دامن می زنند تا با استفاده از آنها بتوانند بازاریابی بهتری را به عمل آورند.

به همین علت پیشنهاد می‌شود تا در هنگام خرید فلزیاب حتما به سایت های معتبر مراجعه نموده و اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد دستگاه فلزیاب و انواع دستگاه فلزیاب به دست آورید. همچنین اصطلاحاتی که در ساخت دستگاه فلزیاب به کار برده می شود یا مواد اولیه که برای ساخت این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد را بشناسید و علت به کارگیری آن و تاثیر آن بر فلزیاب را بدانید.

یکی از شایعاتی که باعث شده تا بسیاری از شرکت های ارائه دهنده دستگاه فلزیاب با استفاده از آن بتوانند به بازاریابی دستگاه های خود بپردازند، تاثیر جیوه بر روی طلا و واکنش فلز جیوه نسبت به طلا است. این افراد بر این باورند که دستگاه های فلزیاب اگر مجهز به مقداری جیوه باشند،یک فرکانس و میدان مغناطیسی ایجاد می شود که می تواند طلا را بهتر تشخیص داده و عملیات طلایابی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد. اما واقعیت در زمینه تاثیر طلا بر جیوه و یا برعکس چیست؟

طبق آزمایش های انجام شده بر روی جیوه و طلا از فاصله بسیار نزدیک، نتیجه حاصل شده این است که طلا و جیوه واکنش خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و این دوماده تنها میتوانندبا یکدیگر ترکیب شوند تا از آنها یک آلیاژ فوق العاده تولید گردد. به همین علت است که می‌توان به صورت قاطع اعلام کرد که استفاده از جیوه در تولیدردیاب هیچ تاثیری در عملکرد طلایاب و فلزیاب نخواهد داشت و نمی تواند به بهتر شدن عملکرد دستگاه فلزیاب کمک کند.

برخی از شرکتهای ارائه دهنده انواع دستگاه فلزیاب، بیان می کنند که نوعی جیوه قرمز در دستگاه فلزیاب به کار رفته که این نوع جیوه بر روی طلا تاثیر می گذارد. این موضوع نیز به صورت کامل آزمایش و رد شده است. درست است که جیوه خاصیت خورندگی دارد؛ اما به هیچ عنوان نمی تواند طلا را جذب کند و هیچ واکنشی نسبت به طلا از خود نمایش نمی دهد. تمامی موارد گفته شده به نوعی برای بازارگرمی دستگاه فلزیاب است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم و شاید برای شما نیز در مورد خرید دستگاه فلزیاب جالب باشد، این است که بهترین جیوه که به صورت ۹۹ درصد خلوص ارائه می شود، قیمتی معادل یک میلیون تومان دارد و اگر قرار باشد به قیمت‌های بسیار بالاتری هم فروخته شود قیمتی بالاتر از یک میلیون و نیم نخواهد داشت. در دستگاههای ردیاب عموماً بین ۲۰ تا ۵۰ گرم جیوه استفاده می شود و این یعنی که قیمت تقریبی جیوه به کار رفته در دستگاه فلزیاب نهایتا بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این در حالی است که فروشندگان دستگاه فلزیاب مدعی هستند که در دستگاه های ارائه شده توسط آنها جیوه استفاده شده و به همین علت است که قیمت این نوع دستگاه ها گران است. بسیاری از فروشنده ها بین ۱ تا ۵ میلیون تومان را به علت استفاده جیوه در دستگاه فلزیاب بر روی قیمت این دستگاه می گذارند. افرادی که اطلاعات کافی در زمینه جیوه و قیمت آن ندارند به سادگی باور می کنند که علت افزایش قیمت دستگاه فلزیاب به خاطر وجود جیوه درون این دستگاه است.

یکی از اقدامات دیگری که برخی افراد برای فروش جیوه به عنوان ماده ای تاثیرگذار بر دستگاه فلزیاب انجاممی‌دهند، این است که با استفاده از برخی واکنش های شیمیایی و ترکیب جیوه با مس و یا برنز رنگ جیوه قرمز و نارنجی رنگ تغییر داده تا بتوانند آن را با قیمت های بسیار زیادی به مردم بفروشند. مراقب باشید که توسط این افراد حیله گر در دام مکر آنها نیافتید و سرمایه خود را بیهوده به افراد متقلب نسپارید.

در پایان باید اشاره کنیم که آزمایش های متعددی بر روی جیوه و واکنش آن نسبت به طلا انجام شده و به هیچ عنوان تاثیری از آن به ثبت نرسیده است. در نتیجه استفاده از جیوه در شاقول طلایاب هیچ نقشی برای بهبود کیفیت طلایابی و فلزیابی نخواهند داشت.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09124555154